Algemene voorwaarden

Deze voorwaarden zijn van toepassing op elke overeenkomst afgesloten door of met S&W bv, met maatschappelijke zetel te Ringlaan 137, 2170 Merksem, ingeschreven in de kruispuntbank ondernemingen onder nummer BE0466.505.860, handel drijvend onder de benaming Vastgoed-admin, verder ook “Vastgoed-admin” genoemd.

Artikel I.

Definities

Vastgoed-admin: diegene die op professionele manier ten dienste van een onderneming vanop afstand diensten levert ten behoeve van de opdrachtgever, alsook diegene die op de diensten van iemand beroep doet om contact te leggen met potentiële opdrachtgever en voor de uitvoering van de overeenkomsten gesloten tussen Vastgoed-admin en diens opdrachtgevers;

  • Opdrachtgever: diegene die op de diensten van Vastgoed-admin beroep doet in het kader van de eigen opdracht/overeenkomst die deze uitvoert of zal uitvoeren voor een derde (potentiële) opdrachtgever.
  • Freelancer: diegene die op professionele manier ten dienste van een onderneming vanop afstand taken uitvoert ten behoeve van de opdrachtgever, waarbij er een contractuele relatie bestaat tussen enerzijds de Freelancer en Vastgoed-admin, die op haar beurt een contractuele relatie onderhoudt tussen Vastgoed-admin en haar opdrachtgever;
  • Diensten Freelancer: omschrijving van de opdracht welke voor Vastgoed-admin door de Freelancer wordt uitgevoerd en die Vastgoed-admin onder haar overeenkomst voor haar opdrachtgevers zal leveren.
  • Opmaken compromissen (onderhandse koopovereenkomst), aankoop-verkoopbeloftes, vast bod en aanvaardingsdocument, huurcontracten en andere documenten, het aanmaken van nieuwe dossiers, het uitvoeren van administratie, adviseren, coachen, opleiden en alle andere mogelijk diensten zoals vermeld op vastgoed-admin.be.
  • De opdrachtgever geeft via Vastgoed-admin, zo nodig, de nodige toegangen om de gevraagde diensten te kunnen afleveren.
  • (Optioneel) De opdrachtgever geeft volmacht aan Vastgoed-admin die deze volmacht op haar beurt aan de Freelancer geeft om in haar naam documenten aan te vragen bij bevoegde instanties zoals notariaten, overheidsinstellingen, keuringsorganismen etc.
  • De door Freelancer betaalde bedragen aan deze instanties zullen tegen kostprijs aangerekend worden aan Vastgoed-admin die deze op haar beurt doorrekent aan haar opdrachtgevers.
  • Diensten Vastgoed-Admin: omschrijving van de opdracht welke door Vastgoed-admin voor de opdrachtgever gaat uitvoeren zoals verder uiteengezet onder artikel V.
  • Opmaken compromissen (onderhandse koopovereenkomst), aankoop-verkoopbeloftes, vast bod en aanvaardingsdocument, huurcontracten en andere documenten, het aanmaken van nieuwe dossiers, het uitvoeren van administratie, adviseren, coachen, opleiden en alle andere mogelijk diensten zoals vermeld op vastgoed-admin.be.
  • De opdrachtgever geeft, zo nodig, de nodige toegangen om de gevraagde diensten te kunnen afleveren.
  • De opdrachtgever geeft, optioneel, volmacht aan Vastgoed-admin om in haar naam documenten aan te aanvragen bij bevoegde instanties zoals notariaten, overheidsinstellingen, keuringsorganismen etc.
  • De door Vastgoed-admin betaalde bedragen aan deze instanties zullen tegen kostprijs aangerekend worden aan de opdrachtgever.

Artikel II.

Principe samenwerking

De partijen komen uitdrukkelijk overeen dat ieder van hen een zelfstandige ondernemer is en blijft en Freelancer zal geen rechtstreeks contractueel verband onderhouden met de derde-medecontractanten van Vastgoed-admin.

Dit vormt een essentieel element van de Overeenkomst vormt, bij gebreke waarvan Vastgoed-admin een Overeenkomst niet zou sluiten.

Onderhavige voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachten, en overeenkomsten waarbij Vastgoed-admin partij is en dit met uitsluiting van alle algemene voorwaarden voorkomend op documenten van de wederpartij, zelfs al worden deze naderhand meegedeeld. De voorwaarden zijn van toepassing op alle advocaten in het kantoor alsook hun burgerlijke vennootschappen en – waar van toepassing – eveneens op het personeel.

Artikel III.

Onafhankelijkheid

  • Volledige zelfstandigheid en onafhankelijkheid

De partijen die deel uitmaken van de overeenkomsten die Vastgoed-admin afsluit met Freelancers of Opdrachtgevers zijn juridisch onafhankelijk van elkaar, zonder enige band van ondergeschiktheid ten aanzien van de Vastgoed-admin.  Dit heeft tot gevolg dat de bepalingen van deze overeenkomsten niet mogen geïnterpreteerd worden als zou er een associatie of arbeidsovereenkomst tussen partijen worden gecreëerd.

Behoudens andersluidende bepalingen in deze overeenkomst, heeft geen van de partijen, de ene ten aanzien van de andere de autoriteit om elkaars activiteiten te controleren. Elke partij oefent zijn activiteiten in alle zelfstandigheid uit. Er kan hem geen enkel bevel en richtlijn worden gegeven die eigen is aan een arbeidsrelatie.

Iedere partij is bijgevolg verantwoordelijk voor de naleving van haar sociale, administratieve en fiscale verplichtingen die voortvloeien uit de uitvoering van voorliggende overeenkomst. Elke partij zorgt derhalve voor de benodigde vergunningen, toelatingen of erkenningen moesten die vereist zijn in het kader van de door haar beoefende activiteiten en/of geleverde diensten.

Geen van de partijen kan de andere partij verbinden noch vertegenwoordigen, ongeacht de wijze waarop en ongeacht de persoon waarmee, dan overeenkomstig de bepalingen van deze overeenkomst.

Freelancer kan gelijkaardige diensten als de diensten voor de Vastgoed-admin verlenen aan andere bedrijven, handelaars, vrije beroepers of andere organisaties die Freelancer niet in een belangenconflict met Vastgoed-admin brengt. Behoudens uitdrukkelijk schriftelijk en voorafgaand akkoord is het de Freelancer niet toegestaan om gedurende de duurtijd van deze overeenkomst en twee jaar na het beëindigen van de samenwerking, diensten of andere zakelijke activiteiten te ontwikkelen of te leveren die concurreren met de diensten van de organisatie van de Vastgoed-admin.

Freelancer vervult zijn/haar taken in volledige onafhankelijkheid en kiest de wijze waarop en de werkmiddelen waarmee zij de diensten zal vervullen. Evenwel zal zij rekening houden met bepaalde aanwijzingen en/of richtlijnen die door Vastgoed-admin worden meegedeeld in het kader van de uitvoering van de diensten, zonder hierdoor evenwel gebonden te zijn.

De Freelancer kiest zelf zijn werktijden rekening houdende met een optimale uitvoering van de diensten.

Ingeval bepaalde diensten tegen een vervaldatum moeten geleverd worden, zal de Freelancer deze diensten, maar behoudens in geval van overmacht, tijdig leveren.

  • Minimale beschikbaarheid

Niettegenstaande Vastgoed-admin of een opdrachtgever over het algemeen geen controle over de tijdsindeling en de manier van werken van de Freelancer of Vastgoed-admin heeft, stemmen deze laatsten er echter mee in beschikbaar te zijn gedurende de gebruikelijke kantoor uren, tenzij anders bepaald.

  • Vakantieperiodes

De Freelancer dan wel Vastgoed-admin zijn niet beschikbaar op de feest- of vakantiedagen of nader te communiceren data.

Vastgoed-admin of de opdrachtgever zal zich ervan onthouden gedurende die periodes beroep te doen op de diensten van de Freelancer of Vastgoed-admin.

Aangezien de zelfstandig optredende partijen zelf hun tijdsindeling bepalen, zijn vakantieperiodes slechts ter indicatie en kunnen de werkelijke vakantieperiodes hiervan afwijken.

Artikel IV.

waarborgen

Elke partij stemt ermee in redelijke zorg, zoals gebruikelijk binnen deze dienstverlening aan de dag te leggen en ervoor te zorgen dat alle te leveren resultaten naar beste vermogen worden uitgevoerd. 

De volledige en definitieve controle op juistheid van de gegevens die een partij zelf opvraagt en niet door de opdrachtgever worden verstrekt vallen volledig binnen de verantwoordelijkheid van die partij die hiervoor als enige verantwoordelijk is t.a.v. Vastgoed-Admin.

De volledige en definitieve controle op juistheid van de gegevens die aan Vastgoed-admin verstrekt worden door een opdrachtgever vallen volledig binnen de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever die hiervoor als enige verantwoordelijk is.

De Freelancer en Opdrachtgever zijn aansprakelijk voor de daden, beslissingen en adviezen gedaan of genomen in uitvoering van de overeenkomst, tussen hemzelf en Vastgoed-Admin.

Vastgoed-admin kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten van geraadpleegde derden.

Vastgoed-admin aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor fouten als gevolg van slecht geformuleerde doorgegeven instructies of als gevolg van een door de wederpartij laattijdig aangeleverd, onvolledig of onjuist dossier en/of gegevens. De wederpartij verbindt er zich immers toe tijdig een volledig en betrouwbaar dossier te verstrekken.

Artikel V.

Vergoedingen en betalingsvoorwaarden

Alle prijzen zijn steeds exclusief BTW. De prijs voor de opdracht is zoals vermeld in de Overeenkomst. 

Deze bedragen kunnen jaarlijks herzien worden tot een bedrag van maximaal 80% van de eindprijs, waarbij o.a. rekening zal worden gehouden met de evolutie van het standaard uurloon in de betrokken sector, vermeerderd met de sociale lasten en de sociale verzekeringen, de evolutie van de kostprijs van attesten en documenten op te vragen in het kader van de te verlenen diensten, transportkosten e.a. en dit binnen de maand nadat wij de parameters van de prijswijziging aan de opdrachtgever hebben meegedeeld.  Elke aanpassing van de vergoeding zal slechts jaarlijks geschieden op de vervaldatum.

Elke dienst is opeisbaar overeenkomstig bovenvermelde uiteenzetting en is éénmalig en contant te betalen.

Indien, bijvoorbeeld, een afgeleverde compromis geen uitwerking heeft doordat een koper (in het kader van de eigen opdracht van de Opdrachtgever) geen lening heeft verkregen en later een aangepaste compromis dient opgemaakt te worden geldt dit als één dossier / opdracht, als één betaling.

Standaard wordt een digitale ondertekening voorzien. Indien opdrachtgever zelf diens cliënten wenst te laten ondertekenen volstaat een berichtgeving hieromtrent waarbij de Opdrachtgever steeds als de contractspartij van Vastgoed-admin zal beschouwd worden. Fysieke ondertekening wordt niet door Vastgoed-admin of haar aangetelde Freelancer uitgevoerd.

Elke verschuldigde betaling dient op rekening van Freelancer toe te komen binnen 30 dagen na factuurdatum. Elke laattijdige betaling zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling een nalatigheidsintrest van 10% per jaar verschuldigd zijn.

In geval van gerechtelijke of buitengerechtelijke invorderingsprocedures zal dit bedrag bijkomend verhoogd worden met een schadevergoeding zoals bepaald in de Wet van 2 augustus 2002 inzake de betalingsachterstand bij handelstransacties.

De partij die meent dat een factuur of een gedeelte ervan onjuist is, zal binnen 8 dagen na ontvangst van de factuur de Vastgoed-admin of Freelancer hiervan in kennis stellen volgens één van de voorziene manieren van kennisgeving. 

De betalingsverplichting wordt hierdoor opgeschort totdat Vastgoed-admin of Freelancer het protest onderzocht heeft.  Blijkt dat het protest onterecht is dan zal de debiteur alsnog binnen de 7 dagen na weerleggen van het protest het (resterende) saldo dienen te betalen. Indien het protest niet binnen 7 dagen op gemotiveerde wijze weerlegd is wordt het protest geacht aanvaard te zijn.

De vordering tot betalen is direct opeisbaar ingeval opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, opschorting van betaling aanvraagt dan wel algeheel beslag op diens vermogensbestanddelen wordt gelegd als ook wanneer opdrachtgever, fysiek persoon, overlijdt of wanneer opdrachtgever, rechtspersoon in vereffening treedt of ontbonden wordt.

Artikel VI.

Teruggaveregeling en eigendomsvoorbehoud

  • teruggave

In geval de overeenkomst een einde neemt om enigerlei oorzaak, verbindt de Freelancer zich ertoe om alle materiaal en/of documenten die haar werden toevertrouwd in het kader van de uitvoering van deze overeenkomst onverwijld terug te bezorgen aan Vastgoed-admin en meer bepaald, doch niettemin beperkt tot:

  • Alle hardware, software, gereedschappen, apparatuur of andere materialen, geheel of gedeeltelijk die Vastgoed-admin van de opdrachtgever ter beschikking heeft gekregen
  • Alle materiële en immateriële documenten en materialen als ook alle kopieën die vertrouwelijke of bedrijfseigen informatie van de opdrachtgever bevatten, weergeven, verwerken of erop gebaseerd zijn, zoals elders in deze overeenkomst verder wordt besproken;
  • Alle vertrouwelijke of bedrijfseigen informatie van alle computersystemen van de Freelancer definitief te verwijderen;
  • Aan de Opdrachtgever schriftelijk bevestigen dat Vastgoed-admin aan deze vereisten voldaan heeft.
  • Vertrouwelijke en/of bedrijfseigen informatie

De Freelancer erkent en gaat ermee akkoord dat de zij vertrouwelijke en/of bedrijfseigen informatie met betrekking tot de activiteiten van Vastgoed-admin kan ontvangen.

Dergelijke informatie kan omvatten, maar is niet beperkt tot, opdrachtgeverslijsten, opdrachtgevernotities, specificaties, projectinformatie, plannen en/of technologische middelen, alsook de specifieke gegevens van onroerende goederen en de identiteitsgegevens van de partijen betrokken bij een beoogde transactie.

De vertrouwelijke en/of bedrijfseigen informatie is van groot belang voor het bedrijf van Vastgoed-admin en is in de loop van de tijd met inzet van aanzienlijke middelen ontwikkeld of verkregen.

De Freelancer begrijpt en gaat ermee akkoord dat elke onbedoelde openbaarmaking van vertrouwelijke en/of bedrijfseigen informatie de opdrachtgever ernstig zou schaden.

Als zodanig stemt de Freelancer ermee in dat:

  1. De vertrouwelijke en/of eigendomsinformatie aan derden niet op een ongeoorloofde manier of op een door de opdrachtgever niet toegelaten manier bekend wordt gemaakt, tenzij dit inherent is aan en noodzakelijk voor de dienst die Vastgoed-admin dient te leveren;
  2. De vertrouwelijke en/of eigendomsinformatie niet gekopieerd noch gedupliceerd wordt, tenzij de opdrachtgever hiertoe uitdrukkelijk opdracht geeft;
  3. De vertrouwelijke en/of bedrijfseigen informatie niet op ongeoorloofde wijze aan derden wordt bekend gemaakt gedurende een periode van ten minste 2 jaar na beëindiging van deze overeenkomst;
  4. De vertrouwelijke en/of bedrijfseigen informatie niet wordt gebruikt voor enig ander doel dan toegelaten door de opdrachtgever;
  5. Hij/zij de opdrachtgever onmiddellijk op de hoogte zal stellen wanneer zij kennis krijgt van ongeoorloofd gebruik of openbaarmaking van de vertrouwelijke en/of eigendomsinformatie.
  • Vertrouwelijkheid van wachtwoorden en toegangscodes

De Freelancer erkent eveneens dat de wachtwoorden en toegangscodes die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van deze overeenkomst van groot belang zijn en ongeoorloofde toegang tot bestanden nadelige gevolgen voor Vastgoed-admin heeft.

De Freelancer verbindt er zich dan ook toe om, zowel voor de volledige duur van de overeenkomst als daarna:

  1. De door Vastgoed-admin verstrekte wachtwoorden en toegangscodes vertrouwelijk te zullen behandelen en niet te verspreiden;
  2. Alle nodige maatregelen te nemen om het vertrouwelijke karakter van deze wachtwoorden en toegangscodes te vrijwaren;
  3. De wachtwoorden en toegangscodes niet kenbaar te maken, over te dragen of commercieel of op andere wijze voor eigen belang te gebruiken;
  4. Alle nodige maatregelen te nemen om het vertrouwelijke karakter van deze informatie te vrijwaren. Deze maatregelen uit te breiden zodat alle eventuele partners, aandeelhouders, werknemers, onderaannemers, bemiddelaars, gemachtigden, leidinggevenden, beheerders, vertegenwoordigers, leidinggevenden of andere verbonden personen het vertrouwelijke karakter vrijwaren.

Artikel VII.

Kennisgevingen en elektronische communicatie

Alle kennisgevingen worden bezorgd hetzij per e-mail op het e-mailadres, walter@vastgoed-admin.be , hetzij op het adres van (de maatschappelijke zetel van) de partijen middels een aangetekende zending met ontvangstbewijs of deurwaardersexploot.

  1. de ontvangende partij de kennisgeving daadwerkelijk heeft ontvangen, waarvan de bewijslast bij de verzender rust, en
  2. de partij die de kennisgeving heeft gegeven, heeft voldaan aan de vereisten van dit artikel.

De vertegenwoordigers van partijen kunnen onder elkaar via elektronische weg communiceren.  In voorkomend geval zullen de volgende vermoedens worden toegepast indien wordt nagelaten gebruik te maken van een gekwalificeerde elektronische handtekening:

  • De aanwezigheid van een identificatiecode in het elektronisch document is voldoende om de uitsturende persoon te identificeren en om de authenticiteit van het document vast te stellen.
  • Een elektronisch document met een identificatiecode als inhoud geldt als een geschrift ondertekend door de uitsturende persoon.

Een elektronisch document of iedere afdruk van dergelijk document, bewaard conform de gangbare commerciële gebruiken, wordt beschouwd als een origineel.

Artikel VIII.

Overmacht

Een geval van overmacht is een gebeurtenis die buiten de wil van de partijen om plaatsgrijpt.  Die gebeurtenis is extern, onvoorspelbaar, onvermijdelijk en maakt de uitvoering van één of meerdere verplichtingen onmogelijk. 

Worden in het bijzonder, zonder evenwel beperkt te zijn tot, als gevallen van overmacht of toeval beschouwt:

  1. Het verlies of de gehele of gedeeltelijke vernietiging van het informaticasysteem van de verkoper of van zijn databank, indien één van deze gebeurtenissen niet redelijkerwijze rechtstreeks aan de verkoper kan verweten worden en indien niet kan worden aangetoond dat de verkoper nagelaten heeft alle redelijke maatregelen te nemen die deze gebeurtenissen hadden kunnen vermijden
  2. Aardbevingen
  3. Brand
  4. Overstromingen
  5. Epidemieën
  6. Daden van oorlog of van terrorisme
  7. Aangezegde en niet-aangezegde stakingen
  8. Lock-outs
  9. Blokkades
  10. Opstanden en rellen
  11. Schorsing van nutsvoorzieningen (bv elektriciteit)
  12. Gebreken in de internetverbinding of de databases
  13. Gebreken in de telecommunicatienetwerken
  14. Verlies van de verbinding met het internet of met telecommunicatienetwerken waarvan de verkoper afhankelijk is.
  15. Feiten of beslissingen van derden die de goede uitvoering van deze vereenkomst beïnvloeden
  16. Iedere andere oorzaak die aan de redelijke controle van de verkoper ontsnapt

Artikel IX.

Privacyverklaring en verwerking van persoonsgegevens (GDPR)

  • Persoonsgegevens die het kantoor verwerkt;

Freelancer verwerkt de persoonsgegevens van de opdrachtgever en diens cliënteel, verkregen via Vastgoed-Admin, doordat de opdrachtgever gebruik maakt van de diensten en/of omdat de opdrachtgever deze zelf aan Vastgoed-admin verstrekt waarvoor de Freelancer als onderaannemer optreedt.

De Freelancer verwerkt net zoals Vastgoed-admin de persoonsgegevens met het oog op diens gerechtvaardigde belangen of deze van derden, adviesverlening en de uitoefening of onderbouwing van de overeenkomst.

  • overzicht van de persoonsgegevens die worden verwerkt:

  • Voor- en achternaam
  • Geslacht
  • Geboortedatum
  • Geboorteplaats
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • IP-adres
  • Locatiegegevens
  • Bankrekeningnummer
  • Overige persoonsgegevens die de opdrachtgever actief verstrekt, noodzakelijk voor uitvoering van deze overeenkomst zaak die aan Vastgoed-admin zijn toevertrouwd.

  • bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die worden verwerkt

De Freelancer verwerkt net zoals Vastgoed-admin (gebeurlijk) de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens:

  • gegevens van personen jonger dan 16 jaar;
  • persoonsgegevens waaruit ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen, of het lidmaatschap van een vakbond blijken;
  • verwerking van genetische gegevens, biometrische gegevens met het oog op de unieke identificatie van een persoon, of gegevens over gezondheid, of gegevens met betrekking tot iemands seksueel gedrag of seksuele gerichtheid.

  • doel en grondslag van verwerking van persoonsgegevens

De Freelancer verwerkt net zoals Vastgoed-admin de persoonsgegevens enkel en alleen met het oog op behandeling van de overeenkomst. De persoonsgegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld. De rechtsgrond hiertoe is het gerechtvaardigd belang om een goede dienstverlening te kunnen garanderen.

Daarnaast worden de persoonsgegevens verwerkt voor volgende handelingen, gerelateerd aan het verstrekken van de diensten van het kantoor:

  • het afhandelen van betalingen tot opvolging van de dienstverlening;
  • verzenden van nieuwsbrieven, als gerechtvaardigd belang om de cliënt op de hoogte te houden van ontwikkelingen, en cliënt uit te nodigen voor werkgerelateerde evenementen, de cliënt kan zich ten allen tijde uitschrijven;
  • contacteren van cliënten en partijen en betrokkenen via telefoon of e-mail indien dit nodig is om de dienstverlening uit te kunnen voeren;
  • informatie over wijzigingen van diensten en producten;
  • mogelijkheid om een account aan te maken;

  • Termijn van bewaring van persoonsgegevens:

De Freelancer bewaart net zoals Vastgoed-admin de persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor de gegevens worden verzameld. Dit betekent dat Freelancer de gegevens bewaart gedurende 10 jaar na het afsluiten van het dossier, zijnde de verjaringstermijn die men in contractuele relaties dient te respecteren. Indien de toepasselijke verjaringstermijn korter is, wordt deze kortere termijn gehanteerd.

De persoonsgegevens worden opgeslagen in een elektronisch evenals in een papieren dossier en beide dossiers kennen dezelfde bewaringstermijn.

  • Delen van persoonsgegevens met derden: 

Persoonsgegevens worden niet ter beschikking gesteld van direct marketing-bedrijven.

Met bedrijven die de gegevens verwerken ten behoeve van de dienstverlening sluit Freelancer indien vereist een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van de gegevens.

  • Cookies, of vergelijkbare technieken:

Freelancer gebruikt alleen technische en functionele cookies, en analytische cookies die geen inbreuk maken op de privacy.

De cliënt kan zich afmelden voor cookies door diens internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat.

Daarnaast kan men alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van de browser verwijderen.

  • Beveiliging

Freelancer heeft passende en organisatorische maatregelen geïmplementeerd om de vertrouwelijkheid van de persoonsgegevens te waarborgen en die gegevens te beschermen tegen onopzettelijke of onwettige vernietiging, verlies, wijziging, ongeautoriseerde openbaarmaking of toegang.

Zij heeft de nodige contractuele afspraken gemaakt met de derde partijen met wie ze samenwerkt.

Freelancer geeft de persoonsgegevens niet door buiten de Europese Economische Ruimte, zonder de garantie dat die gegevens daar ook een evenwaardige bescherming genieten, of mits naleving van de toepasselijke Belgische en Europese reglementering inzake het doorgeven van persoonsgegevens buiten de EER.

  • Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen:

De opdrachtgever/cliënt heeft principieel het recht om diens persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen, indien mogelijk of van toepassing.

De opdrachtgever/cliënt  kan het kantoor altijd contacteren voor de uitoefening van volgende rechten:

  • een verzoek tot toegang of rectificatie van uw persoonsgegevens
  • verzoek tot wissing van diens persoonsgegevens, indien mogelijk of van toepassing
  • verzoek tot beperking van de verwerking van diens persoonsgegevens, indien mogelijk
  • een intrekking van toestemming van cliënt, waar van toepassing
  • een bezwaar tegen de verwerking van de gegevens.

Tevens heeft de opdrachtgever/client het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.

De cliënt kan een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@vastgoed-admin.be

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door de cliënt is gedaan, vraagt Freelancer om een kopie van diens identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. De cliënt maakt in deze kopie diens pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van diens privacy.

Freelancer houdt eraan zo snel mogelijk te reageren op dit verzoek en dit uiterlijk binnen de dertig dagen.

 De cliënt dient wel voor ogen te houden dat het kantoor gebeurlijk niet verplicht zal zijn om gevolg te geven aan het verzoek tot inzage, correctie, verwijdering of overdraging. Dit voor de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering en/of een gerechtvaardigd belang. Bovendien dienen cliënten te beseffen dat bij de vraag om hun persoonsgegevens te laten verwijderen uit de bestanden van het kantoor tijdens de verstrekking van de diensten, dit de verdere behandeling van de overeenkomst in het gedrang kan brengen en Vastgoed-admin gerechtigd is om de verdere samenwerking stop te zetten na schriftelijke melding hiervan.

De opdrachtgever/cliënt heeft de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder. Dat kan via de volgende contactgegevens:

Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
+32 (0)2 274 48 00
+32 (0)2 274 48 35
contact@apd-gba.be

  • Wijziging

Deze privacyverklaring kan worden gewijzigd, binnen de beperkingen van de toepasselijke regelgeving inzake gegevensbescherming.

Artikel X.

Intellectuele eigendom

Vastgoed-admin behoudt de intellectuele eigendom op alle door haar geleverde teksten, adviezen, conclusies, en andere stukken.

Het is de wederpartij niet toegestaan de door Vastgoed-admin overgemaakte teksten in gebruik te nemen voor andere doeleinden dan voor eigen gebruik en op de wijze die overeenstemt met de opdracht.

De wederpartij zal de door Vastgoed-admin overgemaakte documenten dan ook niet aanwenden voor andere doeleinden of ten behoeve van derden.

Artikel XI.

Witwas

In de mate Vastgoed-admin onderworpen zou zijn aan de wet van 06.10.2017 tot voorkoming van het gebruik in het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme, is ze verplicht haar cliënten te identificeren en de stavingsstukken daarvan bij te houden. Deze identificatie behelst niet-limitatief : ten aanzien van particulieren de identiteitskaart en een attest van woonst en/of gezinssamenstelling; ten aanzien van rechtspersonen : de statuten en een kopie van de identiteitskaart van de vertegenwoordiger van de rechtspersoon.

Alvorens de werkzaamheden aan te vatten, moet Vastgoed-admin in dat geval eerst de identiteit van de cliënt en die van diens eventuele lasthebbers en uiteindelijke begunstigden (UBO’s) controleren. Ook de kenmerken, het doel en de aard van de opdracht die de wederpartij toevertrouwt, wordt door Vastgoed-admin beoordeeld. Die waakzaamheids-verplichtingen gelden eveneens tijdens de uitvoering van de opdracht.

Om deze verplichtingen na te leven, moet de wederpartij de nodige informatie aanleveren wanneer Vastgoed-admin daar om vraagt. Doen er zich wijzigingen voor die de status kunnen beïnvloeden, dan levert de wederpartij gegevens meteen uit eigen beweging aan. De informatie die wordt aangeleverd, wordt verwerkt en bewaard gedurende een periode van 10 jaar te rekenen vanaf het einde van de laatste opdracht.

Als de wederpartij nalaat de nodige informatie te bezorgen, kan de samenwerking niet meer verderlopen. Vastgoed-admin is niet aansprakelijk voor enige schade die daaruit voortvloeit. Bovendien heeft de beëindiging van de werkzaamheden geen invloed op de al gepresteerde en factureerbare prestaties.

Wanneer Vastgoed-admin bij de uitvoering van de opdracht feiten vaststellen waarvan men weet of vermoedt dat ze verband houden met het witwassen van geld of met de financiering van terrorisme, moet zij dit onmiddellijk melden aan de Cel voor Financiële Informatieverwerking. In het geval van een melding is zij ook verplicht om diens werkzaamheden onmiddellijk te beëindigen, zonder de reden hiervoor te mogen inlichten. Dat is bij wet verboden. Verder kan de wederpartij Vastgoed-admin niet aansprakelijk stellen voor de meldingen die ze te goeder trouw aan de Cel voor Financiële Informatieverwerking overmaakt.

Artikel XII.

Toepasselijk recht en geschillenregeling: keuzerecht partijen

Indien partijen verkiezen een bemiddelingsprocedure op te starten alvorens over te gaan tot enige andere manier van geschillenregeling egbeurt dit zoals in deze voorwaarden omschreven.

Eens een bemiddelaar werd aangesteld, leggen partijen de modaliteiten van de bemiddeling vast samen met de bemiddelaar.

Elke partij kan op ieder ogenblik een einde maken aan de bemiddelingsprocedure, zonder afbreuk aan enige andere rechten.

In geval de bemiddelingsprocedure mislukt zal het geschil worden beslecht door het scheidsgerecht aangeduid door het Instituut voor Arbitrage (www.euro-arbitration.org), volgens het reglement van arbitrage SDR (Standard Dispute Rules).
Deze bepaling vervangt alle hiermee strijdige bevoegdheidsclausules.

Ofwel

Alle geschillen die uit of met betrekking tot deze overeenkomst ontstaan, zullen definitief worden beslecht volgens het Arbitragereglement van CEPANI, door één of meer arbiters die conform dit Reglement zijn benoemd. Het Scheidsgerecht zal uit één arbiter bestaan. De plaats van de arbitrage is Antwerpen. De taal van de arbitrage is Nederlands. De toepasselijke rechtsregels zijn deze van het Belgisch Recht.