Geurmarketing. De moderne marketing.

Ben je ooit al eens (on)bewust aangetrokken tot iets? Wanneer je vroeger iets wilde kopen was naambekendheid, een goede prijs-kwaliteit en enkele reviews voldoende maar de voorkeuren van de klanten worden echter complexer.

1. Wat is geurmarketing?

Geurmarketing is een onderdeel van de moderne marketingstrategie van steeds meer kantoren en speelt in op de 5 zintuigen van mensen.
Het is een marketingtool geworden waardoor de klantbeleving en merkidentiteit wordt versterkt. Door geur in een woning te verspreiden, creëer je een bepaalde sfeer zodat kandidaten zich comfortabel gaan voelen in de woning en een ‘klik’ krijgen met de woning.

2. Hoe werkt geurmarketing?

Geuren hebben een invloed op het gedrag en de emoties van mensen en hebben een rechtstreekse invloed om herinneringen en associaties op te roepen. De beleving zorgt ervoor dat mensen langer in een ruimte blijven hangen en een bepaalde rust beginnen te ervaren. 

3. geurdispensers

Sensorische marketeers weten precies dat er twee routes zijn waarin wij informatie verwerken. De expliciete (bewuste) route en de impliciete (onbewuste) route. Door de vijf zintuigen van de mens te prikkelen wordt er onbewust vertrouwen gecreëerd zodat er sneller wordt aangekocht . 
Geurdispensers zoals Scents zijn toonaangevend omdat de oliën enkel op natuurlijk basis worden gemaakt. Vanille ruikt echt naar vanille en een appelsien ruikt echt naar appelsien.

Een fijn idee tijdens de bezichtigen van woningen maar eveneens om je kantoorbeleving naar een hoger niveau te tillen.

 

Deel dit artikel