Fiets jij door je gemeente? Sympathiek en groen.
Eigenlijk gaat het hier niet om de fiets zelf, al kan je je (bak) fiets wel eens mooi en stijlvol van reclame voorzien zodat iedereen duidelijk “ziet” wie die fietser is van kantoor Vastgoed-XYZ.
Zoals met alles is regelmaat en herkenbaarheid een belangrijk onderdeel van je marketing.
1. Herkenbaarheid
Zorg dat je opvalt, dat kan zeer expliciet door een vlag op je fiets te hangen, je bakfiets volledig te beschilderen maar ook een stijlvol logo zal inwoners van je buurt eraan herinneren dat jij die “man/vrouw-met-de-fiets” bent.
Als je vraagt in je inkoop/verhuur gesprek hoe ze bij u zijn terechtgekomen is de kans reëel dat ze zullen antwoorden: “Ewel, gij rijdt hier toch met een fiets rond he? “
2. Regelmaat
Ook als het wat kouder is kan je gerust je fiets op, want enkel doordat mensen je regelmatig zien fietsen zullen ze je herkennen. Herkenning zorgt voor vertrouwen en vertrouwen zorgt voor je inkopen & verkopen.
3. sympathie
Als je op je fiets door je gemeente fietst, zal je al snel leuke blikken krijgen van de mede-fietsers, bewoners die je begroeten, de slager die zijn slagersmes omhoog steekt, de bakker die zwaait met zijn stokbrood, …. Deze sympathie zal zich doorzetten in je lange-termijn strategie.
4. groen
Dat je klanten en je omgeving de belangrijkheid van duurzaamheid meer en meer kunnen appreciëren zal ondertussen al wel duidelijk zijn.
Als je dan met je (bak)fiets aankomt in plaats van je luidruchtige wagen of moto, zal je op veel meer erkenning kunnen rekenen. Je klanten zullen ook op ecologisch niveau een beslissing nemen.
Kijk eens bij Urban Arrow voor wat inspiratie.